Hvordan handler jeg?

Kundeinformasjon
Butikken er åpen for alle og du må ikke være registrert for å kunne handle, det er tilstrekkelig at du registrerer navn og nødvendige adresseopplysninger samt e-postadresse når du handler. Velger du derimot å registrere deg som kunde i nettbutikken, behøver du gjøre det bare en gang. Senere kan du da logge deg inn på "Min side" med det brukernavn og passord som du valgte under registreringen. Her kan du følge bestillingen din og se historikk fra tidligere bestillinger mm.
For medlemmer og ansatte i Fagforbundet logger du inn via Fagforbundets ID-port. Dette skjer når du trykker på "Logg inn" øverst til høyre på siden i butikken.

Slik handler du i nettbutikken og butikken for Vervepremier
Nettbutikken: Velg produkter ved å klikke på kategoriene i menylinjen. Da får du en oversikt over tilgjengelige produkter i de ulike kategoriene. For mer informasjon om et produkt klikker du på bildet av produktet. For å kjøpe et aktuelt produkt velger du eventuet farge/størrelse/variant og trykker "Legg i handlekurv". Varen vil da legge seg i handlekurven som du ser oppe til høyre i menylinjen.

Når du har handlet ferdig trykker du på handlekurven. Her kan du endre antall på varene og slette varer du ikke ønsker. Dersom du endrer antall på varene må du trykke "Oppdater".

For å gå videre trykker du "Fortsett til kasse", og skriver inn navn og leveringsadresse dersom du ikke allerede har registrert deg. Klikk så "Neste" og du kommer til siden der du skal bekrefte ordren din. Kontroller at alt er riktig og trykk på "Send bestilling". Du vil nå bli videreført til betalingssiden hvor du kan betale med kort eller faktura. Dersom du handler som privatperson skal du betale med kort. Når betalingen er gjennomført vil du bli sendt til en side med bekreftelse på din ordre, samt motta ordrebekreftelse til din e-postadresse.

Vervepremier: For å ta ut vervepremier med dine vervepoeng må du logge deg inn i butikken for vervepremier. Det er ikke nok å være innlogget i Fagforbundets nettbutikk da dette er to separate butikker. Trykk på "Logg inn"-knappen øverst til høyre på siden og logg deg inn via Fagforbundets ID-port. Når du er logget inn vil du se din saldo av vervepoeng du kan ta ut premier for. Når du har valgt din premie fullfører du på samme måte som for nettbutikken, går til handlekurven og fullfører din bestilling.

Ordrebekreftelse pr. e-post
I løpet av kort tid vil du motta en bekreftelse av din bestiling pr. e-post.

Levering
Bestilte varer mottar du via Posten/Bring normalt ca en uke etter at vi har mottatt bestillingen. Av og til kan en vare være midlertidig utsolgt. Du vil i slike tilfeller får beskjed hvis det tar lang tid før varen kommer på lager igjen. Hvis bestillingen må deles opp pga at deler av bestillingen ikke er på lager, vil dette skje uten ekstra omkostninger for deg.

Ofte stilte spørsmål
Problemer knyttet til nettleser:
Problemer med å se vervepoeng eller uttak av vervepremie:
Sjekk at du er innlogget i butikken for vervepremier. Du skal se navnet ditt øverst til høyre etter "Velkommen", samt dine opptjente vervepoeng.

Problemer med kortbetaling:
Det kan være flere grunner til at bestillingen ikke går igjennom, de vanligste er: - Betalingen ble avvist av banken. - Ugyldige opplysninger: Det vil si feil ift. hva som står på debet-/kreditkortet. - Betalingen ble avvist med en uspesifisert feilmelding, mest sannsynlig en teknisk feil - ta derfor kontakt med oss!

Hva er CVV2 kode? For å bedre sikkerheten ved kortkjøp på internett, er det påkrevet å registrere den tresifrede sikkerhetskoden bak på debet-/kreditkortet. CVV2 (Visa) eller CVC2 (MasterCard). Dette innebærer at du må taste inn det tresifrede tallet som finnes i signaturdelen på baksiden av kortet. Denne sikkerhetsverdien finnes kun i klartekst på kortet. Sikkerhetsverdien vil ikke lagres under noen omstendigheter.

@ Fagforbundet 2022 | Artisti | Utviklet av Artisti