Betingelser og vilkår

Disse alminnelige salgsbetingelsene får anvendelse på alt salg fra Fagforbundet, så lenge ikke annet er skriftlig avtalt mellom partene før vareleveransen finner sted.

Betaling
Fagforeninger og avdelinger i Fagforbundet kan handle på faktura. Medlemmer og privatpersoner kjøper varer i butikken og betale med kort. Artisti Profil AS (selger) tar ikke ansvar for at penger, sjekker og lignende som sendes til oss pr. brev og lignende, kommer frem. Selger har panterett (salgspant) i de solgte varer som sikkerhet for sitt krav på kjøpesummen med tillegg av renter og omkostninger jfr. gjeldende offentlige regelverk.

Kreditt- og bankkort
Du kan benytte deg av både VISA og Mastercard utstedt av norske banker, når du handler i vår nettbutikk. Pengene reserveres på din bankkonto når du bekrefter ordren, og trekkes fra kontoen når produktet blir levert. Det er helt trygt: Overføringen av pengene skjer med SSL-kryptering, noe som innebærer at ingen får innsyn i dine konto- og kortopplysninger.

Priser
Alle priser i nettbutikken er inklusive merverdiavgift. Det tas forbehold om prisendringer i forhold til de priser som er oppgitt i brosjyrer, informasjonsmateriell, annonser m.m. Særlig gjelder dette prisendringer som følge av at myndighetene endrer avgifter og skatter. Ekspedisjons- og fraktkostnader er inkludert i produktprisene. Det tilkommer derfor kun kostnader for eventuell ekspressfrakt ved behov. 

Bestilling/Ordrebekreftelse
Bindende kjøpsavtale foreligger når bestillingen er bekreftet på butikkens ordreside. Alle bestillinger sendes som ordrebekreftes via e-post.

Levering
Varene sendes fra lager innen 2 arbeidsdager etter at bestillingen er registrert. Dersom varene ikke hentes på utleveringssted innen to uker, returneres den til Artisti Profil AS. Ved uavhentede varer vil du belastes med et gebyr på NOK 250,- .

Reklamasjon
Ved salg til fagforeninger eller avdelinger: Etter mottakelse av varene skal kunden omgående undersøke disse. Dersom feil eller mangler oppdages, skal kjøper umiddelbart og senest 8 dager etter varens mottakelse, reklamere skriftlig. Det gjelder normal reklamasjonsfrist i henhold til kjøpsloven for alle varer. Ved salg til forbrukere: Ved reklamasjoner på grunn av feil ved varen gis det full reklamasjonsrett etter kjøpsloven for alle produkter. Kjøper plikter å reklamere innen rimelig tid etter at feilen er oppdaget. Eventuelle garantier fra leverandører kommer i tillegg og ikke i stedet for din reklamasjonsrett etter kjøpsloven.
Reklamasjoner meldes fra til fagforbundet@kunde-service.no eller på telefon 21 07 25 93.

Feil leverte eller bortkomne varer
Hvis en vare er feil levert, kan denne returneres uten omkostninger for deg. I slike tilfelle tar du kontakt med kundeservice via e-post, kontaktskjema eller telefon for å avtale hvordan dette praktisk kan gjennomføres. Varer som kommer bort under forsendelsen fra selger etterlyses gjennom Posten/Bring. Kommer disse ikke til rette, vil varen bli erstattet. Selgers kundeservice vil være behjelpelig i slike tilfeller.

Kvalitet
Vi arbeider kontinuerlig med å holde god kvalitet på vårt varesortiment. Derfor gjennomgår hvert produkt en omfattende kvalitetsvurdering før det blir godkjent for salg gjennom nettbutikken. Skulle det vise seg at et produkt som du har kjøpt, ikke holder tilfredsstillende kvalitet, vil vi gjerne ha en tilbakemelding om dette.

Angrerett
Ved salg til forbrukere gis det 14 dagers returrett etter angrerettloven på kjøp i butikken. Ved eventuell retur benytt fortrinnsvis original emballasje, da kjøper har risikoen for skader under transport som skyldes mangelfull emballasje. Kjøper betaler returfrakt. Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side eller hvor selve leveringen har medført at varen ikke kan leveres tilbake. Ved retur av varer på grunn av feilsendinger, eller retur etter angrerettloven ber vi om at angrerettskjemaet som ligger ved pakken benyttes, da dette vil sikre at returen og eventuell tilbakebetaling går så raskt som mulig. Varen må være mottatt av oss før kjøpesummen tilbakeføres. Send aldri varer i retur i postoppkrav. Husk også å oppgi ditt bankkontonummer hvis du ønsker pengene som du har betalt for varen utbetalt til konto.

Kredittvurdering
Fagforbundet forbeholder seg retten til å innhente kredittvurderinger på kunder når dette synes aktuelt.

Personopplysninger
Vi innhenter kun nødvendig informasjon for å kunne gjennomføre din bestilling hos oss. Personopplysninger overleveres ikke eller selges til tredjepart. Du kan til enhver tid få rettet eller slettet dine personopplysninger når de er feilaktige, mangelfulle eller unødvendige i forhold til nettbutikkens virksomhet. Alle kunder kan til enhver tid ved henvendelse til oss på e-post, brev eller lignende få innsyn i alle personopplysningene som er registrert på personen, hvordan disse benyttes og hvilke sikkerhetstiltak som benyttes.

Tvister
Tvister som måtte oppstå i tilfelle uenighet om bestemmelser eller betingelser hører inn under de ordinære domstoler, med Oslo Byrett som verneting.

Angrerett
Etter forbruksloven har kundene i nettbutikken angrerett. For å benytte deg av denne angreretten, skriv ut skjemaet, fyll det inn og send det til Artisti Profil AS.
© 2017 Artisti